Τρίτη 28 Απριλίου 2009

Ο κανόνας των 5 psi.

Ένας τρόπος για να φτάσεις στις σωστές πιέσεις των ελαστικών σου είναι με τον κανόνα των 5 psi. Αυτό που θέλουμε είναι να ανεβάσουμε τις πιέσεις στα 5 psi περισσότερο από την ώρα που τις ελέγξαμε (εννοείται με κρύα ελαστικά), μέχρι την ώρα που μόλις βγαίνουμε από την πίστα.

Το πρώτο βήμα γι' αυτό είναι να βάλουμε μπροστά και πίσω τις πιέσεις που προτείνει ο κατασκευαστής των ελαστικών μας (ή έστω αυτό που προτείνει κάποιος πιο έμπειρος). Αν δεν υπάρχει μια τέτοια πρόταση, μία καλή αρχή είναι το 30μπ/30π.Κάνε τώρα μερικούς γύρους (1-2) για ζέσταμα και στη συνέχεια “γράψε” μερικούς γρήγορους (5-8). Βγες στα πιτς και έλεγξε αμέσως τις πιέσεις.

Αν η πίεση ανέβηκε πάνω από 5 psi αυτό σημαίνει ότι η αρχική πίεση ήταν λίγη και χρειάζεται να προσθέσεις 1 psi.

Αν η πίεση δεν έφτασε τα 5 psi, αυτό σημαίνει ότι η αρχική πίεση ήταν περισσότερη και χρειάζεται να αφαιρέσεις 1 psi.

Ας το πούμε με ένα παράδειγμα: Έστω ότι βάλαμε αρχικά 30μπ/30π psi. Όταν βγήκαμε, μετρήσαμε 36μπ/34π psi.

Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να βάλουμε 1 psi στο μπροστινό και να αφαιρέσουμε 1 psi στο πίσω. Άρα όταν θα μπούμε ξανά στην πίστα θα έχουμε 31μπ/29π. Αν τώρα μετά από μερικούς γύρους βγούμε έξω ξανά και κάνουμε δεύτερη μέτρηση και βρούμε 36μπ/34π σημαίνει ότι έχουμε αύξηση 5 psi μπρος και πίσω και είμαστε στις ιδανικές πιέσεις!

Μπορεί να ακούγεται λίγο παράξενο στην αρχή αλλά αν το σκεφτείς καλύτερα θα δεις ότι βγάζει νόημα !!!

(Δημοσίευση με αφορμή αντίστοιχο άρθρο στο Suzukihayabusa.org)

1 σχόλιο: